22/08/2017

Pobednički anagrami sa takmičenja u Subotici


Prvenstvo Srbije za anagramiste organizuje se na Susretima enigmata Srbije od 2004. godine, a učestvovao sam devet puta, osvojivši pet zlatnih (2005, 2012, 2014, 2016, 2017), dve srebrne (2004, 2007) i jednu bronzanu medalju (2015). Logično, proteklog vikenda u Subotici najviše sam očekivao upravo od te discipline, gde do izražaja dolaze kombinatorika, iskustvo i rutina. 

Takmičarske teme pripremio je Miroslav Cvetković i one su bile zanimljive i izazovne. Mislim da mi je najviše uspeo anagram o čuvenoj pesmi Zvonka Bogdana, jer taj pevač ne samo da je veliki ljubitelj konja, nego je svojevremeno uspešno učestvovao na kasačkim trkama (vidimo ga na staroj slici). Pomenuta tema bila je prilično nezgodna za anagramiranje, zbog malog broja samoglasnika i gomile V i M kojih se nekako trebalo ratosiljati.

Kod treće teme treba naglasiti da je Cvetković ponudio spisak gradova u Srbiji, a iz njega je trebalo odabrati tri ili četiri uzastopna grada (uz dodatni uslov da oni u zbiru imaju najmanje 20, a najviše 30 slova). Ovde mi je osnovna ideja bila da pomenem Srbiju u nekom afirmativnom kontekstu, pa sam gledao da odaberem grupu gradova koji sadrže baš ta slova S, R, B, I, J, A. Svakako da bi tu moglo da se smisli nešto još efektnije, ali za ovakvo brzinsko takmičenje i ovo je bilo dovoljno kvalitetno.  

2 comments:

  1. Odlični anagrami - čestitam!
    Proveravajući šta se može sastaviti od zadatih slova, pre slanja zadataka Željku Dimoviću, sastavio sam nekoliko solidnih anagrama, a bio sam siguran da će neki takmičari to uraditi i bolje od mene. Nisam ni slutio da će jedan od tih anagrama biti potpuno isti: UVEK RAVNIČARSKO, PUNO BRIGE.

    ReplyDelete
  2. Hvala, Miroslave!

    Baš ovih dana pišem za knjigu jedan tekst o poklapanju anagrama i setio sam se da su u "Kvizu" meni i kolegama Orešiću i Šariću objavili isti anagram o sportašima godine u Jugoslaviji. JAVIMO: TA, NAJBRŽE SKIJATE! (Mateja Svet, Bojan Križaj). Bilo je toga i na nekim konkursima, a to se dešava kad sastavljači krenu da rade od iste reči, a ostatak slova im se nametne.

    ReplyDelete